CUP: Contra la agresión del 155, República, autoorganización, autotutela, resistencia desde el municipalismo e internacionalismo

ahora

Comunicado de la CUP tras el anuncio del gobierno estatal de la aplicación del art. 155 de la Constitución española.

Bilingüe: català / castellano

(Catalá)

Contra l’agressió del 155, República, autoorganització, autotutela, resistència des del municipalisme i internacionalisme

La CUP-CC vol posar de manifest, en aquesta setmana crucial per al futur de Catalunya, que la decisió del govern de Rajoy, amb el suport del partit Ciudadanos, del PSOE i del Borbó, d’eliminar l’autogovern i d’intervenir les principals institucions, entre les quals el Parlament, és la major agressió contra els drets civils, individuals i col·lectius, del poble català des de la dictadura franquista. Una agressió dirigida contra la majoria independentista, però també contra la resta de ciutadania no independentista.

Una agressió que trobarà una resposta en forma de desobediència civil massiva per part de la ciutadania.

En aquest sentit, des de la CUP-CC entenem que l’autoorganització, l’autotutela, la resistència des del municipalisme i l’internacionalisme són les puntes de llança d’aquesta lluita no violenta per rebutjar l’aplicació de l’article 155 de la constitució espanyola i per assolir la llibertat col·lectiva.

Durant aquesta setmana s’aniran presentant iniciatives concretes en aquests àmbits.

D’altra banda, des de la CUP-CC hem insistit, per activa i per passiva, que no compartim l’estratègia d’anar a remolc de les decisions que pren el govern espanyol. Considerem que la declaració de la república està plenament legitimada pels resultats del referèndum de l’1 d’octubre i, com ja hem dit en múltiples ocasions, apostem perquè el parlament faci la proclamació quan abans.

(Castellano)

Contra la agresión del 155, República, autoorganización, autotutela, resistencia desde el municipalismo e internacionalismo

La CUP-CC quiere poner de manifiesto, en esta semana crucial para el futuro de Cataluña, que la decisión del gobierno de Rajoy, con el apoyo del partido Ciudadanos, del PSOE y del Borbón, de eliminar el autogobierno y de intervenir las principales instituciones, entre ellas el Parlamento, es la mayor agresión contra los derechos civiles, individuales y colectivos, del pueblo catalán desde la dictadura franquista. Una agresión dirigida contra la mayoría independentista, pero también contra el resto de la ciudadanía no independentista.

Una agresión que encontrará una respuesta en forma de desobediencia civil masiva por parte de la ciudadanía.

En este sentido, desde la CUP-CC entendemos que la autoorganización, la autotutela, la resistencia desde el municipalismo y el internacionalismo son las puntas de lanza de esta lucha no violenta para rechazar la aplicación del artículo 155 de la constitución española y para alcanzar la libertad colectiva.

Durante esta semana se irán presentando iniciativas concretas en esos ámbitos.

Por otra parte, desde la CUP-CC hemos insistido, por activa y por pasiva, en que no compartimos la estrategia de ir a remolque de las decisiones que toma el gobierno español. Consideramos que la declaración de la república está plenamente legitimada por los resultados del referéndum del 1 de octubre y, como ya hemos dicho en múltiples ocasiones, apostamos porque el parlamento haga la proclamación cuando antes.

También te podría gustar...

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos necesarios están marcados *